Informacje

odcinek szyjnyJeżeli codzienne czynności, takie jak spanie, chodzenie, siedzenie, pochylanie się są dla Ciebie bolesne, bądź powodują dyskomfort, doradzę Ci, jak pozbyć się tych dolegliwości lub w znaczny sposób je zmniejszyć.

Jeżeli jesteś sportowcem wyczynowym lub amatorem
i z powodu bólu, osłabienia czy braku koordynacji boisz się wrócić do sportu, mam doświadczenie,
by przywrócić Ci optymalną sprawność.

Jeśli nie wiesz, jak się poruszać, żeby Cię nie bolało,
które ćwiczenia są dla Ciebie najwłaściwsze, albo masz wadę postawy,
pokażę Ci prawidłową technikę ruchu. Zastosuję takie metody manualne,
które zmniejszą bądź zlikwidują ból.

Pokażę Ci autoterapię, którą będziesz mógł zastosować w domu.
Wykorzystując proste przybory, takie jak elastyczna taśma, ciężarki, kijek, piłki czy wałek
będziesz mógł urozmaicić terapię i zwiększyć poziom zaawansowania ćwiczeń.

————————–

Uwaga, zaczynamy! Oto zestaw ćwiczeń dla Ciebie. Spróbuj choć raz je wykonać, a poczujesz,
jak pracuje Twój kręgosłup i mięśnie. Po prostu poczujesz się lepiej.
Pamiętaj, że nie od razu i nie każdemu udaje się wykonać całą serię powtórzeń. Bywa to zbyt męczące i zbyt obciążające zwłaszcza dla kogoś, kto dopiero zaczyna. Zrób przynajmniej jedno ćwiczenie, ale dokładnie. Potem zrób dwa, a jak dasz radę to trzy. I tak dalej. Oddychaj równomiernie. Metodą małych kroków idziesz do przodu, bezpiecznie. Powodzenia!

ćwiczenie_rybka_nogiĆwiczenie 1
Pozycja wyjściowa: leżenie na brzuchu, głowa oparta na splecionych dłoniach.
Ćwiczenie: unieś obie nogi, utrzymaj 5 sekund i powoli opuść.
Powtórz jeszcze raz. A potem jeszcze 5 razy.

 

 

ćwiczenie_rybka_przódĆwiczenie 2
Pozycja wyjściowa: jak wyżej.
Ćwiczenie: unieś głowę i splecione ręce (staraj się utrzymać łokcie równolegle do podłoża).
Wytrzymaj 5 sekund i powoli opuść.
Spróbuj wykonać 5 powtórzeń.
Później zwiększ ich liczbę do 10.

 

 

ćwiczenie_rybka_przód3ćwiczenie_rybka_przód2Ćwiczenie 3
Pozycja wyjściowa: jak wyżej
Ćwiczenie: unieś głowę
i splecione ręce z łokciami na zewnątrz. Wykonuj płynne skręty raz w jedną raz
w drugą stronę. Powtórz po 4 razy na każdą stronę.

 

 

ćwiczenie_rybka_obaĆwiczenie 4
Pozycja wyjściowa: leżenie na brzuchu, wszystko leży na podłodze :-), ręce wyciągnięte do przodu.
Ćwiczenie: jednoczesne uniesienie rąk i nóg do góry. Wiem, nie jest lekko, ale spróbuj. Policz do pięciu i odpocznij.
Dasz radę powtórzyć 5 razy?

Komentarze są wyłączone.